دوربین ورزشی 4k می شیائومی

Xiaomi Mi Yi ۴K Sport Action Camera ۴K English

ادامه مطلبShow less
1,090,000 تومان بدون مالیات
ناموجود
اگر 1 عدد از این محصول را خریداری نمایید مبلغ 54,500 تومان پاداش دریافت خواهید کرد. شما می توانید از این پاداش برای خریدهای بعدی استفاده نمایید.
خروج
مرجع:
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
موردی یافت نشد
توضیحات

بازار دوربین‌های اکشن در گذر زمان توانسته پیشرفت چشمگیری کند. اگرچه گوپرو تا کنون سهم بزرگی از بازار را در اختیار داشته اما کمپانی‌های دیگر هم بی کار ننشستند. امروز می‌توان بین محصولات کمپانی‌های مطرحی چون سونی، ال جی، اولیمپوس، پولاروید و ... بخشی مخصوص دوربین‌های اکشن دید. در بازار دوربین‌های ورزشی، شیائومی با معرفی دوربین اکشن خود با نام Yi Action Camera توانست به سرعت جایگاه خود را پیدا کند. نسخه‌ی اول دوربین اکشن شیائومی با قیمت بسیار مناسب برای آن دسته از کسانی عرضه شده بود که می‌خواستند یک دوربین ورزشی میان رده‌ی ارزان قیمت تهیه کنند.

حال شیائومی پا را فراتر گذاشته و با عرضه‌ی دوبین Yi Action Camera ۲ ۴k به رقیبی جدی برای گوپرو تبدیل شده است. گوپرو با معرفی GoPro Hero ۴ Black  در ۲ سال گذشته پرچم‌دار دوربین‌های اکشن بود و توانست دل علاقه‌مندان به این دوربین‌ها را بدست آورد. اما به نظر می‌رسد با عرضه دوربین ۴K شیائومی، دوربین محبوب گوپرو با مشکل جدی مواجه شود. چرا که شیائومی دوربینی با قدرت و مشخصات فنی مشابه گوپرو Hero ۴ Black و قابلیت‌های بیشتری مثل صفحه نمایش لمسی معرفی کرده است. به این مشخصات قیمت پایین این دوربین که تقریبا نصف قیمت یک گوپرو است را اضافه کنید تا اهمیت این دوربین بیشتر مشخص شود.

Yi Action ۴K تحولی بزرگ نسبت به نسل اول این دوربین به حساب می‌آید. اگرچه جنس بدنه دوربین مثل نسخه قبل از پلاستیک است اما تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد شده است. در طراحی جدید شکل مکعب مستطیل دوربین حفظ شده اما دو طرف آن کمی خمیدگی پیدا کرده است. ابعاد دوربین تفاوت چندان با نسل قبلی نکرده است اما وزن آن ۲۰ گرم افزایش داشته و به وزن ۹۵ گرم رسیده است.

  بالای دوربین یک دکمه برای روشن و خاموش کردن دستگاه قرار گرفته است که به عنوان دکمه ضبط فیلم هم می‌توان از آن استفاده کرد. شیائومی برای دوربین اکشن جدید خود بجای یک میکروفن، دو میکروفن در نظر گرفته تا صدا با کیفیت بهتر و به شکل استریو ضبط شود.. همچنین یک اسپیکر هم در کنار میکروفون تعبیه شده است

سمت راست دوربین یک درگاه شارژ میکرو USB قرار دارد که روی آن پوشانده شده است و برای شارژ به راحتی کنار می‌رود تا به درگاه Micro-USB دسترسی پیدا کنید.

زیر دوربین پیچ نصب سه پایه قرار دارد و در کنار آن در باتری دیده می‌شود. در نسخه قبلی دوربین اکشن شیائومی، باتری در پشت دوربین قرار داشت. اما در Yi Action Camera ۴K صفحه نمایش جای باتری را گرفته و باتری به زیر دوربین منتقل شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دوربین Yi ۴K شیائومی را در رده‌ی بهترین دوربین‌های اکشن بازار قرار می‌دهد قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K/۳۰fps است. در این دوربین از پردازشگر تصویر Ambarella A۹SE۷۵ که مشابه پردازشگر GoPro Hero ۴ Black است استفاده شده. این پردازشگر توان پشتیبانی از کُدک ویدیویی پیشرفته H,۲۶۴ که یکی از رایج‌ترین قالب‌های مورد استفاده برای ضبط ویدیو با وضوح بالا است را دارد. همچنین امکان تصحیح اعوجاج که در لنزهای زاویه باز دیده می‌شود را دارد. به توانایی‌های این پردازشگر باید قابلیت استبیلایزر الکتریکی و ضبط صدا به شکل استریو و حذف نویز به شکل ۳ بعدی را اضافه کرد.

Yi Action Camera ۲ ۴K از سنسور تصویر پیشرفته‌ی سونی IMX۳۷۷ بهره می‌برد. این سنسور جدید در مقایسه با سنسور قدیمی توان ضبط تصویر با رزولوشن بالا و میزان مصرف باتری کمتر را دارد و تصاویر ۴K را با وضوح بالا و رزولوشن ۳۸۴۰*۲۱۶۰ ذخیره می‌کند. همچنین سنسور IMX۳۷۷ سونی این توانایی را به دوربین ورزشی شیائومی داده است که تصاویری روشن، واضح و با جزئیات دقیق را حتی در نور کم ثبت کند.

به این قابلیت‌ها باید لنز ۷ لایه‌ای شیشه‌ای با دیافراگم ۲,۸ را هم اضافه کنیم. این لنز با زاویه دید واید ۱۵۵ درجه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد باعث می‌شود که بتوانید با نمایی باز فیلمبرداری و عکاسی کنید.

البته گاهی لنزهای واید به دلیل زاویه‌ی بازی که در اختیار شما قرار می‌دهند باعث بوجود آمدن اعوجاج در تصویر می‌شوند. به همین دلیل شیائومی قابلیت خودکار تصحیح اعوجاج لنز را برای این دوربین طراحی  کرده است تا بدون نیاز به ویرایش‌ نرم‌افزاری به شکل خودکار اعوجاج فیلم و عکس در تصویر شما تصحیح شود.

بسیاری از اوقات دوربین شما روی سه پایه قرار ندارد و لرزش دوربین روی خروجی نهایی تصویر تاثیر می‌گذارد. مخصوصا در دوربین‌های اکشن که دائما دوربین در حرکت و تکان‌های مختلف است. شیائومی با استفاده از پردازشگر و سنسور پیشرفته سونی، در کنار سنسور ژیروسکوپ و شتاب‌سنج ۳ محوره، قابلیت استبیلایزر الکتریکی کارآمدی به این دوربین اضافه کرده است. این قابلیت باعث  می‌شود تاری تصویر ناشی از تکان‌های دوربین به شکل خودکار برطرف شود.

Yi Action Camera ۲ ۴k هم مثل نسخه قبلی از اپلیکیشن اختصاصی برای اتصال دوربین به تلفن همراه شما بهره می‌برد. شما از طریق این برنامه می‌توانید تنظیمات مختلف دوربین را انجام داده و فیلم‌ها و عکس‌های ضبط شده را مشاهده و در صورت نیاز به تلفن همراه خود انتقال دهید. 

اپلیکیشن این دوربین برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در دسترس است و دستگاه شما از طریق وای‌فای به آن متصل می‌شود.

دوربین اکشن شیائومی ۲ Xiaomi YI Action ۴K برای رقابت با بهترین دوربین اکشن یعنی GoPro Hero ۴ Black وارد بازار شده است. این دوربین با قابلیت فیلمبرداری ۴K/۳۰fps و مجهز شدن به یک نمایشگر لمسی ۲,۱۹ اینچی یک اکشن کم فوق‌العاده با قیمت عالی است. شیائومی دوربین اکشن خود را با قیمت مناسبی نسبت به رقبا عرضه کرده است و به نظر می‌رسد که این دوربین به سرعت بتواند جایگاه خود را در بازار دوربین‌های ورزشی پیدا کند

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
نظرات
بدون نظر

فهرست

تماس با ما

اینتساگرام

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم